СмарТест през погледа на ученик - Александра Ким за личния си опит с дигиталните изпити

СмарТест през погледа на ученик - Александра Ким за личния си опит с дигиталните изпити

Как изглежда обучението през очите на ученик, използвал СмарТест? Днес споделяме личната история на Александра – как платформата е помогнала в училище и в подготовката за държавния зрелостен изпит по математика. Дали дигиталното оценяване улеснява ученето? Разберете отговорите в следващите редове!

Представи се с няколко думи 

Казвам се Александра Ким и съм на 19 години. Завърших 18 СУ „Уилям Гладстон“, София и в момента продължавам обучението си в АУБГ.

Какво беше първото ти впечатление за СмарТест?

Запознах се с госпожа Маркова, учителката ми по математика, в 12. клас, тогава и за първи път се срещнах със СмарТест. Първото ми впечатление беше смесено. Да правим тестове на телефоните си беше ново и необичайно, затова и изискваше малко време за адаптация. След като свикнах с формата, осъзнах, че платформата е много удобна и ефективна.

Как би сравнила опита си със СмарТест спрямо изпитването на хартия? Кое предпочиташ и защо?

И двете имат своите плюсове и минуси. СмарТест има няколко предимства, които го правят предпочитан метод за мен. Платформата значително намалява възможността за преписване, което означава, че резултатите по-добре отразяват истинските знания на учениците. По този начин, когато знаеш, че ти предстои тест, наистина учиш и полагаш усилия. Това е важно за справедливостта и обективността на оценките. Второто важно предимство е автоматичното оценяване на тестовете, което спестява време, както на учениците, така и на учителите. Въпреки че използвах СмарТест само за една година и само по един предмет, тези предимства ме карат да предпочитам този метод пред традиционните изпитвания на хартия. Важно е обаче да се отбележи, че и двата метода имат своето място в образованието и могат да бъдат полезни в различни контексти. 

СмарТест помогна ли ти при подготовката за изпитите? Беше ли по-лесно или по-трудно?

Благодарение на госпожа Маркова и използването на СмарТест, стресът преди изпитите беше значително намален. Тя успя да запълни пропуските ни и да ни даде нови знания, което повиши увереността ни. В платформата имаше всички задачи на дадена тема на едно място, което улесняваше преговора на целия материал през последните 2-3 седмици преди изпита. Не трябваше да търсим задачи от различни източници. Незабавната обратна връзка също беше от голяма полза. След приключване на тест, веднага виждахме грешките си, бързо идентифицирахме пропуските си и се фокусирахме върху тях. Можехме да правим тестове по всяко време и навсякъде, което ни позволи да използваме времето си по-рационално и направи подготовката ни по-ефективна. Възможността да преглеждам всички задачи и тестове, които сме правили, също ми помагаше да идентифицирам слабите си места и да работя върху тях. Тези фактори ми помогнаха да се подготвя по-добре и да постигна по-добри резултати.

Какво ти хареса най-много в използването на платформата?

Най-много ми хареса лесният достъп. Всички тестове и задачи, както казваше госпожа Маркова, бяха на един клик разстояние, което значително улесняваше процеса на учене. Нямаше нужда да търся различни материали – всичко беше достъпно онлайн. Госпожа Маркова също така винаги беше на разположение да ни помогне и да ни насочи, когато имахме въпроси или затруднения. Тя използваше платформата, за да качва нови или вече направени задачи, което допълнително ни улесняваше.

Имаше ли нещо, което не ти допадна или което би искала да бъде подобрено?

Едно от основните подобрения, които бих предложила за СмарТест, е възможността за офлайн използване на приложението. Това би решило проблеми, свързани с интернет връзката и би направило платформата още по-достъпна и удобна. Не всички ученици имат постоянен достъп до интернет у дома или в училище. Офлайн режимът ще осигури равни възможности за всички, независимо от техните технически условия. Това ще направи използването на СмарТест по-гладко и безпроблемно. 

Платформата беше ли лесна за използване?

Да. Когато правихме изпитвания в клас, единственото, което трябваше да направим е да въведем кода за теста, който госпожата ни даваше. Това беше бързо и лесно, без излишни стъпки или сложни процедури. Нямаше затруднения и когато изполвахме платформата за подготовка за ДЗИ, госпожата качваше линкове, които директно ни препращаха към теста.

Какво би казала на други ученици, които за първи път ще бъдат изпитвани чрез СмарТест?

Въпреки че изглежда и дори звучи странно, че тестът ще се проведе онлайн, не се притеснявайте допълнително. СмарТест е направен за ваше лично удобство и, разбира се, за удобство на учителите. Ако сте подготвени и сте учили за теста, няма значение дали го правите на хартия или в СмарТест. Важното е да се фокусирате и да дадете най-доброто от себе си.

Read more

Как иновативната платформа СмарТест помага на малките ученици да постигат високи резултати

Как иновативната платформа СмарТест помага на малките ученици да постигат високи резултати

Като учител с 38 години опит, Милена Петкова Бочева е пример за професионализъм и страст към преподаването. Работи в ОУ „Васил Левски“, гр. Ловеч, като старши учител в начален етап на основното образование. В момента е класен ръководител на малки второкласници – Лъвчета 2.а клас. В това интервю тя споделя

От Елена Барутчиева
Разберете повече за първото онлайн пробно НВО по БЕЛ за 7. клас, проверявано от изкуствен интелект

Разберете повече за първото онлайн пробно НВО по БЕЛ за 7. клас, проверявано от изкуствен интелект

Миналата година СмарТест представи иновативна нова функционалност, която променя начина, по който учениците се подготвят за Националното външно оценяване (НВО) по Български език и литература за 7. клас. Тази услуга, разработена съвместно с Елена Вързилова, учител по български език и литература, е първата по рода си, която използва изкуствен интелект

От Елена Барутчиева
Изследване върху ефективността на „СмарТест“ в образователния процес

Изследване върху ефективността на „СмарТест“ в образователния процес

Горди сме да споделим, че СмарТест беше обект на изследване от г-жа Ирина Иванова Мишкова-Йотова, преподавател от ДИПКУ, Тракийски университет – Стара Загора, асистент по методика на обучението по информационни и STEM технологии. Г-жа Мишкова-Йотова представи доклада „Иновации в образованието: Изследване на ефективността на „СмарТест“ за подпомагане на образователния процес в

От Елена Барутчиева
Кои са 10-те най-активни училища в СмарТест за учебната 2023/24 година и какво постигнахме?

Кои са 10-те най-активни училища в СмарТест за учебната 2023/24 година и какво постигнахме?

СмарТест продължава да се утвърждава като предпочитан инструмент за оценяване в българските училища, като броят на решените тестове през учебната 2023/24 година нараства почти двойно спрямо миналата. Решените изпити са над 335 000, а за миналата година - малко над 180 000. Ето и списъка с най-активните училища, подредени

От Елена Барутчиева