СмарТест срещу преписването

СмарТест срещу преписването

От самото начало мотивацията ми да изградя СмарТест бе да подобри учебния процес, като улесни работата на учителите и обогати знанията на учениците. Пътят изглеждаше очевиден:

  • Идентифицирай процесите на учителите (оценяване, създаване на анализи и др.) и ги автоматизирай.
  • създай свободен достъп до тестове за учениците (без регистрация, веднага получават оценка и виждат верните отговори), за да се упражняват.

Но когато започнах да разговарям с учители и да ги питам защо предпочитат СмарТест пред подобни платформи, една причина изникваше отново и отново - намалява преписването.

Намалява преписването? Това не беше очевидно за мен. Защо е важно за учителите да не преписват учениците?

Колкото повече задълбочавах в тази тема, толкова повече ми ставаше ясно, че този на пръв поглед нищожен проблем всъщност е коварен вирус в нашето образование. Ето защо:

  • Ако учениците преписват, учителят няма как да придобие обективна представа за техните знания. Няма как да обърне внимание при наличие на пропуски и да работи за тяхното отстраняване.
  • Не е честно за учениците, които полагат усилия. Как би се почувствал, ако учиш усърдно и получиш по-ниска оценка от друг, който е преписал? Или приемат него в престижно училище или университет, вместо теб?
  • Образованието не е просто вмъкване на факти в главите на учениците. Много по-важни са навиците, които изгражда - да учиш, да търсиш знание и да разчиташ на себе си. А когато преписването е опция, тези безценни навици просто не се развиват.

Третата причина е тясно свързана с личния ми опит. Когато учих в гимназия, преписването беше сравнително лесно и нямаше големи последици, ако те хванат. Но когато записах университет в Манчестър, Великобритания, нещата не бяха така. Преписването беше трудно, а и не си струваше, защото ако те хванат, директно биваш изключен.

И какво правиш, когато преписването не е опция? Учиш. Няма друг вариант. Но ми беше изключително трудно в началото, защото нямах навика да уча и да разчитам на себе си.

В момента СмарТест намалява преписването по няколко начина:

  • Когато изпитите се провеждат на хартия - СмарТест автоматично създава различни групи за секунди, като избира въпроси на случаен принцип и ги разбърква заедно с отговорите. По този начин учителят разполага с различен вариант на теста за всеки клас и дори за всеки ученик. Така се решава проблемът и с преписването, и със снимането на тестовете и предоставянето им на следващия клас.
  • Когато изпитите се провеждат онлайн - отново всеки ученик може да получи индивидуален вариант на теста, при това с допълнителни защити:
    • Възможност за показване само по 1 въпрос на страница, без право на връщане назад.
    • Възможност за задаване на време за решаване на всеки въпрос.

Борбата с преписването е постоянен процес, тъй като учениците са изключително креативни и обичат да намират нови начини.

Но и ние не се предаваме! Ето какво ще направим, за да сведем преписването до минимум:

  • Ще показваме локация, IP адрес и име на устройството, от което е решен теста.
  • Опция Допълнителна защита от преписване. Когато е включена:
    • Ще забрани копирането и поставянето на текст по време на решаване.
    • Ако ученик смени прозореца по време на решаване, СмарТест ще го предупреди, че при още една смяна, тестът ще бъде изпратен автоматично.
  • Ще правим автоматична проверка за плагиатство.

Намаляване на преписването става един от основните ни приоритети. Ако имате идеи в тази посока, не се колебайте да ни пишете във Facebook или на [email protected].

Научи повече за СмарТест от безплатния уебинар на 05.09 от 10:00ч - fb.me/e/1LegT3G0m

Read more

Как иновативната платформа СмарТест помага на малките ученици да постигат високи резултати

Как иновативната платформа СмарТест помага на малките ученици да постигат високи резултати

Като учител с 38 години опит, Милена Петкова Бочева е пример за професионализъм и страст към преподаването. Работи в ОУ „Васил Левски“, гр. Ловеч, като старши учител в начален етап на основното образование. В момента е класен ръководител на малки второкласници – Лъвчета 2.а клас. В това интервю тя споделя

От Елена Барутчиева
Разберете повече за първото онлайн пробно НВО по БЕЛ за 7. клас, проверявано от изкуствен интелект

Разберете повече за първото онлайн пробно НВО по БЕЛ за 7. клас, проверявано от изкуствен интелект

Миналата година СмарТест представи иновативна нова функционалност, която променя начина, по който учениците се подготвят за Националното външно оценяване (НВО) по Български език и литература за 7. клас. Тази услуга, разработена съвместно с Елена Вързилова, учител по български език и литература, е първата по рода си, която използва изкуствен интелект

От Елена Барутчиева
СмарТест през погледа на ученик - Александра Ким за личния си опит с дигиталните изпити

СмарТест през погледа на ученик - Александра Ким за личния си опит с дигиталните изпити

Как изглежда обучението през очите на ученик, използвал СмарТест? Днес споделяме личната история на Александра – как платформата е помогнала в училище и в подготовката за държавния зрелостен изпит по математика. Дали дигиталното оценяване улеснява ученето? Разберете отговорите в следващите редове! Представи се с няколко думи  Казвам се Александра Ким и

От Елена Барутчиева
Изследване върху ефективността на „СмарТест“ в образователния процес

Изследване върху ефективността на „СмарТест“ в образователния процес

Горди сме да споделим, че СмарТест беше обект на изследване от г-жа Ирина Иванова Мишкова-Йотова, преподавател от ДИПКУ, Тракийски университет – Стара Загора, асистент по методика на обучението по информационни и STEM технологии. Г-жа Мишкова-Йотова представи доклада „Иновации в образованието: Изследване на ефективността на „СмарТест“ за подпомагане на образователния процес в

От Елена Барутчиева