Стефан Стефанов, учител по математика и ИТ

Стефан Стефанов, учител по математика и ИТ

Представи се пред нашите читатели.

Казвам се Стефан Стефанов от Национална финансово-стопанска гимназия град София. Завършил съм ПУ “Паисий Хилендарски” специалност математика и информатика. Учител съм по математика, информатика, ИТ и икономическа информатика отблизо 22 години. Кога са станали толкова много, не съм разбрал. :)

Кога и как разбра за СмарТест?

За пръв път използвах СмарТест по време на пандемията от Ковид-19, когато се наложи учениците да се обучават онлайн. Тогава използвахме главно Google Forms до момента, в който ученик не преписа. Историята е следната, ученици в дванадесети клас ще правят тест на изключително сложна материя. По средата на изпита един от по-слабите по предмета ученици предава изключително добра работа. Усъмних се, тъй като 5 години преподавам в този клас и знам възможностите им. Проведох кратко устно изпитване с няколко въпроса от теста и въпросния ученик не успя да отговори на нито един. Тогава разбрах, че ще трябва да открия друг начин за провеждане на тестовите изпитвания и така открих СмарТест. От тогава насам не съм спирал да използвам платформата!

Коя е любимата ти функционалност?

Всички функционалности, които ми дават реална представа за знанията на учениците ми, защото това е изключително важно за мен. Една от тях е индивидуалните качествени анализи по секции за всеки ученик. Разделям по сложност всички свои тестове на 4 секции. Така в края на всеки тест знам всеки ученик до колко е усвоил материала.

От скоро в платформата може да се използва ИИ за създаването на тестове по дадена тема, снимка на урок от учебник или готов тест на ПДФ и то на различни езици. Това е още една функционалност, която ще улесни колегите педагогически специалисти.

Срещал ли си трудности в използването на СмарТест?

Никакви трудности не срещнах при самообучението ми в началото, когато започнах да използвам СмарТест. За да разбера всички функционалности на платформата в началото, създавах тест и след това си го пусках на себе си и влизах в ролята на ученик. Исках да видя как тестът изглежда за учениците и къде може да възникнат проблеми.

Като един от първите учители, които използват СмарТест, какво би казал за развитието на платформата през годините?

Платформата много израсна пред очите ми, ако мога така да се изразя. Доста идеи съм давал на Алекс за подобряване или внедряване на нови неща в нея. Радостното е, че той винаги е реализирал тези мои идеи, насочени към подобряване на платформата.

Ако трябваше да представиш СмарТест с едно-две изречения, какво би казал?

Най-добрата платформа в България, но имам съмнения, че е и за изобщо за света, за онлайн изпитване на ученици, студенти, защо не и за и учители. Лесно се работи с нея, на български език е и учениците бързо ѝ свикват. Друг важен момент е, че няма никакви акаунти и пароли за учениците, когато трябва да правят онлайн тестово изпитване. Те само си пишат имената и номера в класа и това е всичко.

Какви резултати постигат учениците, решавайки през СмарТест?

Очаквам с нетърпение резултатите на моите ученици от НВО-то по математика за 10 клас. С този випуск от 8 до 10 клас всички изпитвания, контролни и класни съм провеждал само и изцяло в СмарТест. Тези резултати ще сравня с изминалите години и ще ги анализираме. Имам предчувствието, че ще бъдат много по-добри от резултатите от изминалите НВО-та.

Read more

Как иновативната платформа СмарТест помага на малките ученици да постигат високи резултати

Как иновативната платформа СмарТест помага на малките ученици да постигат високи резултати

Като учител с 38 години опит, Милена Петкова Бочева е пример за професионализъм и страст към преподаването. Работи в ОУ „Васил Левски“, гр. Ловеч, като старши учител в начален етап на основното образование. В момента е класен ръководител на малки второкласници – Лъвчета 2.а клас. В това интервю тя споделя

От Елена Барутчиева
Разберете повече за първото онлайн пробно НВО по БЕЛ за 7. клас, проверявано от изкуствен интелект

Разберете повече за първото онлайн пробно НВО по БЕЛ за 7. клас, проверявано от изкуствен интелект

Миналата година СмарТест представи иновативна нова функционалност, която променя начина, по който учениците се подготвят за Националното външно оценяване (НВО) по Български език и литература за 7. клас. Тази услуга, разработена съвместно с Елена Вързилова, учител по български език и литература, е първата по рода си, която използва изкуствен интелект

От Елена Барутчиева
СмарТест през погледа на ученик - Александра Ким за личния си опит с дигиталните изпити

СмарТест през погледа на ученик - Александра Ким за личния си опит с дигиталните изпити

Как изглежда обучението през очите на ученик, използвал СмарТест? Днес споделяме личната история на Александра – как платформата е помогнала в училище и в подготовката за държавния зрелостен изпит по математика. Дали дигиталното оценяване улеснява ученето? Разберете отговорите в следващите редове! Представи се с няколко думи  Казвам се Александра Ким и

От Елена Барутчиева
Изследване върху ефективността на „СмарТест“ в образователния процес

Изследване върху ефективността на „СмарТест“ в образователния процес

Горди сме да споделим, че СмарТест беше обект на изследване от г-жа Ирина Иванова Мишкова-Йотова, преподавател от ДИПКУ, Тракийски университет – Стара Загора, асистент по методика на обучението по информационни и STEM технологии. Г-жа Мишкова-Йотова представи доклада „Иновации в образованието: Изследване на ефективността на „СмарТест“ за подпомагане на образователния процес в

От Елена Барутчиева