Стефан Стефанов, учител по математика и ИТ

Представи се пред нашите читатели.
Казвам се Стефан Стефанов от Национална финансово-стопанска гимназия град София. Завършил съм ПУ “Паисий Хилендарски” специалност математика и информатика. Учител съм по математика, информатика, ИТ и икономическа информатика отблизо 22 години. Кога са станали толкова много, не съм разбрал. :)
Кога и как разбра за СмарТест?
За пръв път използвах СмарТест по време на пандемията от Ковид-19, когато се наложи учениците да се обучават онлайн. Тогава използвахме главно Google Forms до момента, в който ученик не преписа. Историята е следната, ученици в дванадесети клас ще правят тест на изключително сложна материя. По средата на изпита един от по-слабите по предмета ученици предава изключително добра работа. Усъмних се, тъй като 5 години преподавам в този клас и знам възможностите им. Проведох кратко устно изпитване с няколко въпроса от теста и въпросния ученик не успя да отговори на нито един. Тогава разбрах, че ще трябва да открия друг начин за провеждане на тестовите изпитвания и така открих СмарТест. От тогава насам не съм спирал да използвам платформата!
Коя е любимата ти функционалност?
Всички функционалности, които ми дават реална представа за знанията на учениците ми, защото това е изключително важно за мен. Една от тях е индивидуалните качествени анализи по секции за всеки ученик. Разделям по сложност всички свои тестове на 4 секции. Така в края на всеки тест знам всеки ученик до колко е усвоил материала.

От скоро в платформата може да се използва ИИ за създаването на тестове по дадена тема, снимка на урок от учебник или готов тест на ПДФ и то на различни езици. Това е още една функционалност, която ще улесни колегите педагогически специалисти.
Срещал ли си трудности в използването на СмарТест?
Никакви трудности не срещнах при самообучението ми в началото, когато започнах да използвам СмарТест. За да разбера всички функционалности на платформата в началото, създавах тест и след това си го пусках на себе си и влизах в ролята на ученик. Исках да видя как тестът изглежда за учениците и къде може да възникнат проблеми.
Като един от първите учители, които използват СмарТест, какво би казал за развитието на платформата през годините?
Платформата много израсна пред очите ми, ако мога така да се изразя. Доста идеи съм давал на Алекс за подобряване или внедряване на нови неща в нея. Радостното е, че той винаги е реализирал тези мои идеи, насочени към подобряване на платформата.
Ако трябваше да представиш СмарТест с едно-две изречения, какво би казал?
Най-добрата платформа в България, но имам съмнения, че е и за изобщо за света, за онлайн изпитване на ученици, студенти, защо не и за и учители. Лесно се работи с нея, на български език е и учениците бързо ѝ свикват. Друг важен момент е, че няма никакви акаунти и пароли за учениците, когато трябва да правят онлайн тестово изпитване. Те само си пишат имената и номера в класа и това е всичко.
Какви резултати постигат учениците, решавайки през СмарТест?
Очаквам с нетърпение резултатите на моите ученици от НВО-то по математика за 10 клас. С този випуск от 8 до 10 клас всички изпитвания, контролни и класни съм провеждал само и изцяло в СмарТест. Тези резултати ще сравня с изминалите години и ще ги анализираме. Имам предчувствието, че ще бъдат много по-добри от резултатите от изминалите НВО-та.